Waar te beginnen…. - Reisverslag uit Karratha, Australië van Arjen en Ankie Beekes - WaarBenJij.nu Waar te beginnen…. - Reisverslag uit Karratha, Australië van Arjen en Ankie Beekes - WaarBenJij.nu

Waar te beginnen….

Door: Arjen en Ankie

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Ankie

04 Juli 2010 | Australië, Karratha


Wat een week, wat een week! We hebben weer heel wat meegemaakt deze week. Zal maar gewoon beginnen bij het begin. Maandag moesten we allebei om 7.00 uur beginnen. Ik zei nog tegen Arjen dat we tegen Dave, onze supervisor, moesten zeggen dat we donderdag geen vervoer hadden naar het werk, maar we waren het gewoon vergeten! Gewoon aan het werk gegaan zonder eraan te denken. Stom he? Allebei hard gewerkt die dag. Ik moest tussen de diensten door even gauw boodschappen doen, maar dat was best wel lastig, omdat ik dus niet wist wat Arjen wilde eten. Uiteindelijk heb ik maar gewoon spullen voor hem gekocht om pasta te maken en zelf een salade gegeten. Ik moet al om 16.00 uur eten omdat mijn avonddienst om 17.00 uur begint en Arjen werkt tot een uurtje of 16.30 uur en is dan vrij. Nou, dan dinsdag. Ik moest werken met een ander meisje dan waar ik normaal mee werk. Moest haar van alles uitleggen natuurlijk, maar dat vond ik echt niet erg. We maken ook schoon bij bedrijven die accommodatie voor werknemers op het eigen terrein hebben en dan moeten we ook bedden opmaken. Dat ging goed. Het was jammer dat onze supervisor was vergeten om anti-schimmel middel te bestellen. Arjen heeft weer maandverbandtrommels verwisseld. Hij moet hiervoor met een hele grote bus rijden, eigenlijk een halve vrachtwagen. Vooral achteruit inparkeren is dan een hele klus hoor, maar hij kan het goed! Ik weet dat een paar mensen dit niet geloven omdat hij in een jaar tijd 3 auto’s total loss heeft gereden, maar deze mini-vrachtwagen gaat dus prima! ’s Avonds moest ik met m’n supervisor werken en wat bleek? Hij doet zelf alles maar half. Vaak stofzuigt hij niet terwijl dat wel moet en zegt hij dingen als: ach deze ruimte ziet er toch al niet meer uit, laat maar! Slecht he? Er zaten heel veel kangoeroes op de weg toen we terug reden. Woensdag hadden we ook gewerkt en samen boodschappen gedaan. Ik wilde vissticks eten maar Arjen liever rijst. Arjen heeft nog een was gedraaid met werkkleding, zodat ik donderdag lekker schone kleertjes aan kon. Fijn hoor! Donderdag moesten we ons Kel wegbrengen, want ze kreeg nieuwe banden. Dat was weer penning zestien, Vick, dat weet jij wel!!! Maar dan weten we waar we zo hard voor werken. ’s Avonds moest ik weer werken met Emma en dachten we dat er in een gebouw iemand binnen was terwijl dat niet de bedoeling was. Nou dat was spannend! Ik ben gaan kijken en toen bleek het de wasmachine te zijn. En ik reed ook nog heel hard over een rots (ik dacht echt dat het een plastic zakje was), wat zorgde voor heel veel kabaal en gestuiter in de auto. Arjen was die avond met onze huisgenote Sharon naar de pub geweest en had daar veel biertjes op. Verschil moet er zijn denk ik. Ze hadden Don’t look back in anger van Oasis uitgebeeld in de kroeg. Vrijdag heb ik maar liefst 15 uur gewerkt. Ik heb heel veel moeten stofzuigen deze dag. Vandaag is zaterdag. We moesten samen werken vanochtend. Arjen heeft de wc’s en keukens schoongemaakt en ik de bureaus en vuilnisbakken. Om en om hebben we gestofzuigd en gedweild. We hebben elke kamer nog lekker gesprayd met room-deodorant. Dat ruikt lekker en dan weten de mensen dat we hebben schoongemaakt. ’s Middags heb ik nog 2 cakes gebakken maar bij de eerste was ik de bakpoeder vergeten. Volgens Dan, onze Canadese huisgenoot en tevens bakker, smaakte hij desondanks naar een blondie (een brownie zonder chocola). Ik weet niet of ik me gevleid moet voelen: wie wil er nou een brownie zonder chocola??? Net toen ik de was buiten had gehangen ging het ineens even een paar minuten regenen!

Nou, ik denk dat we toch wat vaker een blog moeten gaan posten, want dit was slechts een samenvatting van deze week. Ik heb echt een selectie moeten maken van de leukste gebeurtenissen. Best lastig hoor. Ik twijfelde even om nog iets te schrijven over een of andere voetbalwedstrijd van de week, die we ook nog hadden gezien. Was wel aardig. En er werd ook nog iemand 30. Maar nu stop ik, want anders wordt de blog te lang. Tot de volgende keer weer!!

Veel liefs Ankie en Arjen

;-)

  • 05 Juli 2010 - 07:56

    Judy:

    Haha, wat een week! Jullie maken het mee daar ;-)
    Don't look back in anger :-D
    En een blondie, toch leuk bedacht!

    Maar veel werken dus, nog even doorbikkelen jullie!

    Voor morgen: hup Holland hup!
    lfs Juud

  • 05 Juli 2010 - 08:08

    Janneke:

    Jullie schoonmaakcarierre verloopt voorspoedig zo te lezen! Ankie, misschien kun je wel promotie maken en de taak van supervisor wel overnemen :-)

    Werk ze!
    X Janneke

  • 05 Juli 2010 - 14:41

    Arno:

    Hey A&A,

    klinkt leuk dat poetsen.
    Wanneer gaan jullie weer iets leuks doen?

    Maar als je het poetsen leuk vindt, dan mag je als je terug bent wel 3 uurtjes per week bij ons boenen. En zo'n lekker spraytje durbij.

    Vel plezier nog.

    Ps Over 28 uur nederlandse tijd half 9. Ned-Uru. halve finale.

    Jup Holland Jup

  • 05 Juli 2010 - 18:48

    Nelie:

    Hoi,wat een verhaal weer,en dat het zo boeiend kan zijn een blog over schoonmaken.
    Je hebt werkelijk talent Ankie.
    Vreemd land trouwens,rotsen die op plastic zakjes lijken,dat hebben ze bij ons niet....
    En kijken jullie nog naar Ned-Uru.
    (wel bij jullie midden in de nacht)
    Werk ze hoor,grzzz

  • 05 Juli 2010 - 20:02

    Femke:

    We want more, we want more, we want more... wat een boeiende week Ankiesch! Ongelooflijk ik ben zooooo jaloers dat snap jij wel. Ik wil ook roomdeodorant en over een plastic zakje rijden. Wat een leven hahaha.

    xxx

  • 06 Juli 2010 - 20:47

    LindaMartijnRuben:

    Hahahahahaha... Goed verhaal ;-) Het vergt talent om van poetsen een gezellig stukkie leesvoer te maken! Goed gedaan!

    Liefs Linda

  • 07 Juli 2010 - 06:27

    Jouk:

    En we staan in de finale :D

  • 07 Juli 2010 - 09:07

    Nelie:

    Geweldig,he we staan in de finale...
    Hoop tegen Duitsland,kunnen we ze een poepie laten ruiken.
    Ar,goed dat je gekeken hebt,een echte fan hoor!!!xxxx

  • 12 Juli 2010 - 09:36

    Nelie:

    Helaas geen wereldkampioen,maar tweede is ook geweldig ,toch?
    Leuk dat jullie ook hebben gekeken en nog een vrije dag ervoor hebben aangevraagd,helaas heeft het niet opgebracht wat we ervan hadden verwacht.....
    Maar er is meer dan voetbal(wat dan?)
    Kom je vanzelf wel achter,eerst dit verwerken.
    Liefs en grzzzz....

  • 15 Juli 2010 - 19:01

    Hans En Hanneke:

    He Arjen en Ankie, wat een leuke verhalen die jullie schrijven. Echt fijn om te lezen dat jullie het goed naar jullie zin hebben.

    Toch mooi dat je na zo'n lange schoolcarriere het schoonmakersvak eindelijk mag uitvoeren. Ik zie het al voor me als je thuis bent: Arjen's SchoonmaakSupport!

    Nog heel veel plezier in het verre Australie en we blijven jullie volgen.
    Groeten uit Sprundel

  • 20 Juli 2010 - 09:13

    Nelie:

    Hoi,even melden dat de vierdaagse van start is gegaan vandaag.
    Ik weet niet of er nog mensen uit Australie meedoen,w.s. wel.
    Vandaag is het erg warm,36 graden,dus worden er extra maatregelen getroffen zoals eerder starten,extra drinken enz.
    Vond het leuk om jullie ervan op de hoogte te stellen.
    Hoop volgend jaar weer van de partij te zijn,nu oma worden,is veel belangrijker en leuker...
    grzzz

  • 22 Juli 2010 - 07:10

    Jouk:

    Ben ik de eerste die jullie hier mag feliciteren met jullie nichtje :D
    Bij deze dus van harte!

    Groetjes,
    Jouk.

  • 22 Juli 2010 - 09:50

    Oma:

    Gefeliciteerd met jullie nichtje,Maartje!!!
    Geweldig he?
    Jullie hebben haar al gezien via de webcam,wat een snoepie he?
    Lieve Ar en Ank,werk ze ,nog even en dan kunnnen jullie weer gaan back-packen.
    xxxxx van oma,doeiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Karratha

Aussie trippin'

Recente Reisverslagen:

30 December 2010

The End 2.0

17 December 2010

THE END

01 December 2010

Een dag niet gezongen is een dag niet geleefd!

18 November 2010

Na zonneschijn komt regen…

02 November 2010

De Allerleukste Dingen
Arjen en Ankie

Jeeeeeeeejjjjj!!!!!! Je hebt ons gevonden... :D Leuk! Hier al onze zin en onzin van onze geweldige reis door Australie en Nieuw-Zeeland. Enjoy! Arjen en Ankie

Actief sinds 13 Dec. 2009
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 33580

Voorgaande reizen:

12 Januari 2010 - 21 December 2010

Aussie trippin'

Landen bezocht: