Ode aan Karijini en de meesterlijke Freddy - Reisverslag uit Broome, Australië van Arjen en Ankie Beekes - WaarBenJij.nu Ode aan Karijini en de meesterlijke Freddy - Reisverslag uit Broome, Australië van Arjen en Ankie Beekes - WaarBenJij.nu

Ode aan Karijini en de meesterlijke Freddy

Door: Ankie

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Ankie

06 Augustus 2010 | Australië, Broome

Jaaaaaa, we zijn weer op reis en hebben weer wat te melden! Zondag wilden we op tijd vertrekken, wat uiteindelijk om 13.00 uur betekende…. Sommige dingen veranderen nooit! Het was wel even rijden naar Karijini National Park, een kilometertje of 600, dus autorijden was dan ook het enige wat we die dag hebben gedaan. We hebben ons regelmatig afgevraagd wat al die dode koeien langs de kant van de weg deden, want hoe kun je nou een koe over het hoofd zien??? Toen het donker werd bijna 3 koeien in 1 keer aangereden, dus onze meningen over de kameleon-koeien bijgesteld en een slaapplek opgezocht op een rest area langs de kant van de weg. De volgende dag zijn we Karijini ingegaan. We hadden veel verhalen gehoord over het park, vooral over hoe mooi het was en dat het misschien niet zo goed toegankelijk was zonder 4WD. Dat laatste was wel een beetje waar, al heeft Arjen hier een mooie oplossing voor gevonden: gewoon hard rijden over onverharde wegen, zodat je niet elke hobbel voelt, maar ongeveer 1 op de 3 hobbels!

Het park was echt onbeschrijflijk mooi! We hebben mooie uitkijkpunten gezien, en de eerste dag een wandeling gedaan naar “handrail pool”. Dat was al een avontuur op zich, want om bij die “pool” te komen moest je in de gorge over rotsen klimmen, door ijskoud water waden en langs een spekglad watervalletje via een ijzeren stang naar de pool glibberen. Erg gaaf om te doen! Arjen heeft even een duik genomen in de pool, wat uiteraard ijskoud was! Wat ons trouwens opvalt aan Australie is dat 60-plussers erg actief zijn: we komen op de meest avontuurlijke wandelingen steeds wat oudjes tegen die ook gewoon langs zo’n stang het ijskoude water in gaan. Daar kunnen wij Nederlanders (“o nee het is glad, ik blijf wel thuis…” ) nog wat van leren. Ze zijn hier hartstikke kwiek!

’s Avonds zijn we naar Tom Price gegaan, een stadje aan de andere kant van Karijini, waar we overnacht hebben bij Jo&Dwayne, een Australisch stel dat we in Esperance hadden leren kennen. Erg leuk om ze weer te zien en we zijn weer schandalig verwend door Jo (“Are you sure you don’t want anything else to eat?”). Volgende dag nog een dagje terug naar Karijini, en een lange wandeling gedaan door Dales Gorge. Dat was helemaal geweldig: alles was prachtig groen met allerlei watertjes en watervallen, 3 koude en prachtige pools om in te zwemmen, echt niet te beschrijven! We vonden het bijna magisch en absoluut 1 van de hoogtepunten van onze reis!

Woensdag zijn we gaan rijden richting Broome, waar we vandaag zijn aangekomen (donderdag). Het rijden is saai, maar gelukkig hebben we gezelschap van onze nieuwe favoriete band : Queen! Behalve de meest diepgaande teksten (“you say co, I say caine” – “so I’m ready (ready Freddy) for this crazy little thing called love” ) zijn ook de gitaren, computer-geluidjes en prachtige uithalen van Freddy niet te evenaren. Het is bijna niet te geloven dat iemand met zulke muziek ook echt behoorlijk succesvol is geworden en elke keer als wij het saai vinden in de auto zetten we Queen op en we zijn weer wakker van het lachen. Wij verdenken wijlen Freddy M. en consorten ervan zich helemaal kapot te hebben gelachen om hun eigen succes. Chapeau! (De CD van Queen was trouwens een cadeautje van de vorige baasjes van Kelly, die wij eeuwig dankbaar zijn!)

Vandaag hebben we in Broome lekker aan het strand gelegen op het beroemde Cable Beach. Tegen het einde van de middag hebben we daar de BBQ aangestoken en hebben we naar een prachtige zonsondergang gekeken onder het genot van een biertje en een wijntje. Het reizen bevalt ons dus weer goed en we zijn de maanden Karratha alweer bijna vergeten ;-).
Foto’s van alle mooie plekjes waar we zijn geweest zijn te vinden op: http://picasaweb.google.nl/arjen.vanbeek/WestAustralia31506TotNu#

Morgen gaan we het stadje Broome bekijken en ’s avonds een astro-tour doen (kunnen we eindelijk eens leren welke sterren en planeten we elke avond zitten te bekijken). En daarna gaan we weer 1500 km rijden om bij Coolibah Station te komen: dan kunnen de avonturen tussen de crocs beginnen (ik ben al aan het oefenen met zigzag rennen Fem!).

Lieve vriendjes en vriendinnetjes, tot de volgende keer weer!

• 06 Augustus 2010 - 06:26

Leslie:

Hèèè, wat fijn om te lezen dat jullie weer helemaal in jullie hum zijn en weer op allerlei mooie plekjes komen! Klinkt weer erg goed en ik ben wederom jaloers...
    x

• 06 Augustus 2010 - 06:29

Hannes:

als 1e wil ik jullie een compliment geven voor het mooiste woord van de blog: KWIEK.
    Ankie, you make me proud!!!

Ook een erg slimme aanpak van Arjen om gewoon heel hard te rijden over de weg zodat je de bobbels bijna niet voelt. chapeau! (hebben jullie nog je abonnement op de linkerkant?)

na het lezen van de nieuwe avonturen kan ik me voorstellen dat jullie Karratha al 'bijna'vergeten zijn. :-)

dikke kus

• 06 Augustus 2010 - 07:16

Tante Ria:

Zo Arjen en Ankie, In een woord, geweldig gewoon, zo mooi daar.
    ik ben trots op jullie hoor,wat jullie samen toch allemaal ondernemen,zien en meemaken.En Ankie, blijf vooral oefenen he,met zigzaggen,Ome Stan zou zeggen, op je voorwerk zijn.

Lieve groetjes, Stan en Ria xx

• 06 Augustus 2010 - 16:40

LindaMartijnRuben:

Wat een supergave foto's joh!!!
    De uitspraak "ik look wel out" is voor mij deze blog de topper...

Goed te lezen dat jullie weer 24 uur per dag vrolijk zijn en mooie dingen ondernemen en zien!!!

G'day...
    x

• 06 Augustus 2010 - 20:09

Rene:

blij jullie weer blij te zien.Wat een prachtige natuur waar je lekker kunt zwemmen,t lijkt wel Surae,maar dan anders ha ha Mensjes,geniet van je vakantie en nog 136 dagen veel veel veel plezier gr papa rene xxx

• 07 Augustus 2010 - 08:33

Nelie:

Geweldig weer,wat een leuke blog.
    Waren het geen plastic zakken,die jullie voor koeien aanzagen?
    En QUEEN,ja dat is echt goeie muziek voor onderweg.Wat dachten jullie van het nr."I want to ride my bicycle",vraag me af wat je er anders mee moet doen??
    Geniet van de reis,kijk uit voor de crocs,kun je beter als tasje hebben of aan je voeten(mooi krokodillenleer)
    Veel lieve groeten van oma Nelie.

• 07 Augustus 2010 - 18:59

Arno:

Hey A&A,

weer leuk om wat hiking blogs te lezen. Je hebt gelijk dat de oudjes in nederland maar wat lui zijn. Om te voorkomen dat wij daaar ook bij gaan horen hebben Vick en ik Handrail Pool op de Bucket List 60+ gezet.

Wij zijn weer net terug van Normandie was ook een grote pool :-( veel regen gezien, maar wijntje erbij en het wordt vanzelf gezellig.

Tot blogs

Ps Vick zal de fotos wel op hieves zetten

• 10 Augustus 2010 - 10:47

Jolanda Griffioen:

ho, ho, ho..denken jullie wel even aan de oudere lezers ! oudjes (60 pussers)....zijn in Nederland ook nog werg aktief hoor...en de term 60 plus aan oudjes koppelen....doet ons erg pijn :))(grapje) en geen beledigingen aan het adres van onze wijlen Freddy! wereld muziek man!, Queen is gewwon erg goed. (maar ja dat vind ik ook van de rolling stones) leuk dat jullie weer op weg zijn. Geniet!
    greetz uit Ede. enne nog gefeliciteerd met je nieuwe status (Ome Arjen!)

• 10 Augustus 2010 - 21:12

Nelie:

Ha,gelukkig nog iemand die het voor ons"oudjes"??opneemt!!
    Dit oudje heeft toch mooi de vierdaagse gelopen,en zo zijn er nog heeeeel veel hier die topprestaties leveren.
    Hoe is het bij de krokodillen,hopelijk hebben jullie al je ledematen nog!!!
    Heel veel plezier,take care,xxxxx

• 10 Augustus 2010 - 21:15

Nelie:

P.s.Ben de dagen aan het aftellen,nog"maar"132 dagen......

• 14 Augustus 2010 - 12:38

Carlijn :

Hoi Ankie en Arjen,

ben weer helemaal bijgelezen en gekeken met de foto's, verhalen en het ABC'tje. Erg leuk allemaal. Ook de reisplanning ziet er puik uit! Nog heel veel plezier,
    liefs Carlijn