Wist u dat... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arjen en Ankie Beekes - WaarBenJij.nu Wist u dat... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arjen en Ankie Beekes - WaarBenJij.nu

Wist u dat...

Door: Ankie & Arjen

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Ankie

15 Augustus 2010 | Australië, Sydney

- Er op de krokodillenboerderij maar liefst 2.500 krokodillen leven?
- Deze worden gefokt tot ongeveer 1,5 meter en dan verkocht worden voor huid en vlees?
- Wij dan de 8 hele grote niet hebben meegerekend?
- Die hele grote zo’n 3 tot 6 meter zijn?
- Wij elke ochtend de hokken van de baby’s schoonmaken?
- Er zo’n 50 baby-crocs in een hok van 3x1,5 meter zitten?
- Wij dit best zielig vonden in het begin?
- Wij dit niet meer zielig vinden nu de rotzakken naar onze vingers happen? ;-)
- We de hokken schoonspuiten, en dan twee schuilplanken moeten optillen?
- De definitie van schuilplank is: plank waar alle krokodillen onder zitten?
- Dit leuk is bij de allerkleinsten, maar wat minder leuk bij de wat grotere (zo’n 80 cm)?
- Zodra je maar een beetje te lang aarzelt de crocs dit aanvoelen en naar je gaan bijten?
- Arjen dit aan den lijve ondervonden heeft?
- Hij nu een gaatje in zijn vinger heeft?
- Wij ook bijna elke dag helpen met het vlees klaarmaken voor de crocs?
- Dit inhoudt dat we kippenhoofden in emmers scheppen?
- Arjen een hele grote krokodillenhuid moest schoonspuiten, zodat stukjes vlees en vet over z’n hele lijf geplakt zaten?
- Er ook andere dieren op de boerderij zijn?
- Dit een hele lieve hond (‘n bullterrier), een hele dikke buffalo, 3 paarden, eenden, 3 kippen plus ‘n zeer verdedigende op seks beluste haan, een knuffel-walibi en kikkers in wc en douche zijn?
- De mensen die hier wonen heel erg aardig zijn, en ons heel veel verschillende dingen laten doen?
- Wij een kippen- en eendenhok hebben helpen bouwen?
- Wij handige harry’s niet veel meer hebben gedaan dan dingen aangeven en vasthouden?
- Ook dat moet gebeuren?
- Er elke dag heel goed door Janelle (de moeder) gekookt wordt?
- Er vooral groente, vlees en aardappelen op het menu staan?
- Ankie nog steeds niet houdt van groente en aardappelen, en dus erg haar best doet geen vieze gezichten te trekken als ze een hap wortelen naar binnen schept?
- Arjen dit weet en zijn best doet niet te lachen?
- Dit alles ruimschoots wordt goedgemaakt met lekkere toetjes?
- Bluey (de vader, die zijn bijnaam te danken heeft aan zijn rooie haren) een levende en dode croc uit Darwin mee heeft genomen?
- Er 1 goed vastgebonden was, en 1 wat minder?
- De goed vastgebonden de dode was?
- Dat de (toen nog levende) croc Arjen met zijn kop in zijn nek wist te slaan?
- De croc daarna werd afgeschoten?
- Maar dit niks met het bovenstaande te maken had?
- Wij op jacht zijn geweest naar kangoeroes?
- Dit eigenlijk verboden is in Australie?
- John (het manusje-van-alles op de farm) er 6 heeft geschoten met 5 kogels?
- Ankie lachend de dode walibi’s in de vriezer gooide na het jagen?
- Wij vee hebben gedreven op een quad?
- Arjen naast 3 auto’s nu ook bijna een quad total loss heeft gereden?
- Ankie toen achterop zat en ineens een boom op zich af zag komen?
- Ankie en John elk op een quad, en Arjen in een pick-up, koeien hebben verdreven naar een andere wei?
- Ankie heeft geholpen met het vellen van een krokodil?
- Krokodillen nadat ze dood zijn nog 4 uur last hebben van gevoelige zenuwen?
- Tijdens het vellen de krokodil nog steeds zijn staart beweegt?
- Arjen in een kooi met anderhalve meter lange crocs stapt om kippenhoofden op te scheppen?
- Hij best wel een echte Steve Irwin in de dop is?
- We allebei het ultieme Outback-gevoel hebben als we achter op de pick-up door de bush naar de rivier of heuvels rijden?
- We een heuvel hier beklommen hebben, met schitterend uitzicht over de vallei?
- Deze beklimming heel steil was?
- Arjen op ‘n losse rots ging staan en deze afbrak?
- Dat als je goed hebt gelezen Arjen dus in 1 week: door een krokodil is geslagen, dooreen andere gebeten, door een bullterrier gekrabd en van een rots is gevallen?
- Wij nog 1 week moeten en Ankie mogelijk dus alleen moet gaan reizen?
- Dit een hele lange blog is voor ons doen?
- Dit de een na laatste zin van onze blog is?
- De foto’s te vinden zijn op: http://picasaweb.google.com/arjen.vanbeek/NorthernTerritory0808TotNu#?

• 15 Augustus 2010 - 17:34

Janneke:

Ehm...het klinkt allemaal...KEI ENG!! Wel stoer van jullie..en de foto's zijn weer erg leuk. I love Buf maar mis de foto's van de eenden..daar jagen jullie niet op toch??

Ik vrees voor Arjen de rest van de week maar gelukkig heeft hij de enige echte rasavonturier Ankie bij zich ;-)...you go girl!

Kus Janneke

• 16 Augustus 2010 - 11:14

Nelie:

Huiveringwekkend echt waar,ben blij als jullie er volgende week ongeschonden(nou Arjen is al geblesseerd)de farm verlaten,echt waar!!
    Het is voor jullie wel een hele belevenis en ervaring zeg.
    Wees maar heel lief tegen die crocs,ook weer niet al te,(je hoeft ze niet te kussen hoor Ar,dat je dat durft),of was dat die dode krokodil???
    Be carefull,zie jullie graag heelhuids back in Holland.
    xxxxxxxxx

• 16 Augustus 2010 - 15:11

Tante Ria:

Arjen en Ankie, super stoer daar op de boerderij,dat had ik niet verwacht hoor Ankie, dat jullie zulke werkzaamheden zouden verrichten. jij bent straks niet eens meer bang voor ( dun duvel )

Schitterende foto,s weer, van stoer tot ook weer heel schattig, met de kangeroe, en phoebe.
    Nog veel plezier rangers,maar blijf wel voorzichtig hoor.

groetjes ome Stan en mij xx

• 18 Augustus 2010 - 19:31

Laurien And Parents:

Holy Smoly!

What's next? Snake petting? Wallabie boxing?

Gokje voor jullie huisdier voor back home: Lizzie the Lizard?

En werk? Ik schrijf jullie alvast wel in als leeuwentemmers in de beekse bergen.... appeltje eitje

• 19 Augustus 2010 - 08:38

Judy:

Zo, gaaf!!!! Jullie maken wat mee daar! Echt super stoer! dikke kussen

• 19 Augustus 2010 - 08:41

Judy:

En wat een gave foto's!!!!!!!!!!!!!

• 19 Augustus 2010 - 11:12

Marieke:

Gaaf hoor wat jullie doen!! Respect! Fotos zijn super! Kan er naar blijven kijken!

Dikke kus xx

• 21 Augustus 2010 - 09:53

Nelie:

See you later alligator,goeie reis weer,veel liefs xxxxxxxxxxxxxx(Arjen alvast gefeliciteerd hoor)duurt nog twee weken,maar weet niet wanneer jullie dit lezen .

• 21 Augustus 2010 - 20:58

LindaMartijnRuben:

Djiezus... Die foto's... Wel kicken hoor, dat jullie dat allemaal "gewoon ff" doen.
    Maar crocs villen, dooie kangeroe's omhoog houden, een kop van een croc kussen, ook al is het alleen de kop... Respect weer hoor luitjes!
    Wij zijn net terug van een weekje pipodorp in Drenthe. Ook leuk, maar niet zó spannend, hahaha...

Knuffel uit Dorst-city

• 24 Augustus 2010 - 20:12

Ludo:

Hey Arjen,
    Leuke job! Super mooi om eens mee te maken.
    Is weereens wat anders dan achter een buro bij Pondres. We hebben vandaag sterke verhalen opgehaald over jouw optredens bij klanten.

Geniet nog maar een paar maanden!!

groetjes,
    Ludo

• 28 Augustus 2010 - 20:46

Femke:

IEUW!! Levende kroko's is nog tot daar aan toe, maar die honderden dode kippenkoppen zien eruit als een nachtmerrie. Echt respect voor jullie!

Hoe zit het met dat zigzaggen Ankie? Werkt het?? In Zuid-Afrika ook kroko's gezien, maar op gepaste afstand gelukkig, dus heb mijn theorie nog niet kunnen toetsen haha.

Veel plezier!

xxx

• 31 Augustus 2010 - 09:58

Marieke:

kwam ff op jullie blog kijken ,maar helaas nog niks nieuws... :-(
    Jullie zijn weer verder aan het rond trekken he? dus hoop snel op nieuwe verhalen!
    Dikke kus voor jullie!

xx marieke

• 01 September 2010 - 14:19

Nelie Griffioen:

Hoi,
    voor degene die het allerlaatste nieuws van Ar en Ank willen weten,ze zijn onderweg naar Alyers-rock.
    Ze leggen nu 2500 km. af en zitten nu ergens in "the middle of nowhere",waar ze geen bereik hebben.
    Gaat allemaal goed met ze,vermaken zich prima.
    Grzzz

• 01 September 2010 - 14:26

Nelie:

Nog even een foutje herstellen,de naam van de rots is Ayers-rock,zonder L.(ULURU)
    Hij ligt in het midden van Australie.

• 02 September 2010 - 12:10

Ton En Rian:

We volgen jullie verhalen met plezier. Wat een belevenissen daar in Down Under. Geweldig en wat een mooie foto's.
    Arjen, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er samen met Ankie nog een paar leuke maanden van. Groetjes Ton en Rian (de buurtjes van de Arkelhof) Waar was dat ook al weer!!!!!!

• 05 September 2010 - 08:11

Frank Van De Noort:

hoi arjen en ankie leuke site hoorde er gisteren op de voetbal van,harstikke tof eerste wedstrijd gelijk gespeeld tegen vvc 2-2,zelfs de tegenstander wist van jullie verblijf in verweggiestan,verder arjen gefeliciteerd met je verjaardag groetjes frank marianne en bo

• 05 September 2010 - 11:59

Matthijs:

Hey maatjes,

Aanvulling op van de Noort...
    De tegenstanders ( VVC) kwamen met bibberende benen angst in hun ogen het veld op lopen maar de angst was snel weg... "hey jij, die dikke blonde kale is hij nog steeds in Australië" ik zeg "ja, en ze hebben het er erg leuk ze zijn na de winterstop weer terug. " tegenstander "jongens we kunnen onze bitjes, tok, scheenbeschermers en alle andere beschermingsmiddelen af/ uit doen hij is er nog niet bij" al met al was het een zeer vriendschappelijke wedstrijd en mogen we blij zijn met het gelijke spel.

Fijn verjaardag, x Thijs

Ps. Leuk hé dat een tegenstander jullie avontuur heeft onthouden, ik heb jullie Blog nog door gegeven dus wie weet krijg je nog een reactie van VVC.

Toedels