The Adventure Continues: Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Arjen en Ankie Beekes - WaarBenJij.nu The Adventure Continues: Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Arjen en Ankie Beekes - WaarBenJij.nu

The Adventure Continues: Nieuw Zeeland

Door: Arjen

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Ankie

22 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hierbij ons eerste digitale teken van leven vanuit Nieuw Zeeland! Maar eerst nog even kort over ons vorige vaderland: Australië. De laatste 2 weken ‘Kel-loos’ in Sydney prima doorgekomen. We verbleven in ’t gezellige Manly, ’n wijk van Sydney, befaamd om zijn stranden. Het afscheid van onze dochter was zwaar; het gemis nog steeds voelbaar. Maar met veel relaxen, slapen, lezen, eten en shoppen zijn we er doorheen gekomen.

Nog wel het e.e.a. ondernomen:
• Voetbalwedstrijd Sydney FC – Adelaide Utd bijgewoond (ik heb Ankie ’t stadion in moeten lokken met frietjes). Voor de geïnteresseerden, de uitslag was 1-2.
• Taronga Zoo bezocht. Mooie dierentuin, op ’n nog schitterende plek: Giraffen met uitzicht op ’t Opera House.
• Voor de 1e keer in 9 maanden uiteten geweest! Heerlijk!
• Wat reisvrienden opgezocht.
• De waardeloze film Eat Pray Love in leuke bios gezien.

Op vrijdag 15 oktober ’n snelle en soepele vlucht naar Auckland gehad. Neergestreken in heel knus hostel. De 1e dag te veel geld uitgegeven aan de broodnodige wandelspullen. De 2e dag deze alvast wat uitgeprobeerd. Helemaal á la Nieuw Zeeland ’n paar uur in de regen gewandeld! En ’t was nog leuk ook… Al waren de uitzichten ‘over’ Auckland enigszins beperkt! De schommel aan ’t einde maakte alles goed.

Vervolgens onze huurauto opgehaald. En… ’n dag later weer omgeruild! De remmen bleken niet helemaal (of helemaal niet) in orde. De ‘nieuwe’ auto staat wel binnen 50 meter stil. Dat geeft ’n wat veiliger gevoel op de Nieuw Zeelandse slingerwegen. Uiteraard kan onze nieuwe vierwieler niet naamloos door het leven. Hij is gedoopt: Dylan (de fans van Beverly Hills 90210, zullen de link met onze Kelly zeker leggen). Dylan drinkt ’n stuk minder, maar is wel wat krapper dan Kel. De term ‘microcamper’ waarmee ons Dyl stond geadverteerd, komt overeen met ‘mediumauto’. Maar Dyl heeft ons al wat mooie plekjes van Nieuw Zeeland laten zien.

Tot nu toe is Nieuw Zeeland helemaal geweldig! Het landschap is zo prachtig en afwisselend, dat je het niet eens door hebt als je dezelfde weg voor de 2e keer rijdt. Het weer is net zo afwisselend: meestal rijden we in regen en zon tegelijk. Daarnaast nodigt het uit tot actie: de 1e drie blaren zijn al gespot, eerlijk verdeeld over ons 2-en.

Hieronder ‘n kort lijstje wat we allemaal al gezien en beleefd hebben:
• 2 schitterende uitkijkpunten bezocht, met dank aan: NZ Frenzy (zie ook onder)! Waar we 2x de enige waren om van de wonderschone natuur te genieten. De routes waren al ’n ervaring: naar beneden rollen op de terugweg en met kettingen de laatste meters naar de top klimmen. Check: http://www.youtube.com/watch?v=WE51PLoqFko
• Over ’n zwart strand gelopen.
• Kiwi’s proberen te spotten op Aroha Island (vertaald: Liefdes Eiland). Helaas zijn ze aan ’t broeden, dus viel er weinig te spotten. Wel ’n Kiwi gehoord (op CD) en gezien (opgezet). En nog wat leuke Kiwi-weetjes gehoord van de aardige eigenaresse. De mooiste: er is ’n anti-Kiwi training voor honden.
• Gewapend met helm, waterschoenen en hoofdlampje met z’n 2-tjes een 3-tal grotten in geweest. Geen pijlen, geen pad, geen toeristen! Gewoon afdalen de grot in, over rotsen klimmen, door spelonk (“Passen we hierdoor?”) nog verder naar beneden en door ijskoud water waden (soms meer dan 1 meter diep). En genieten: 100-en glowworms die ’n ‘sterrenhemel’ in de grot vormen. Onvergetelijk!
• Wezen sandboarden op de enorme Te Paki duinen. Het filmpje zegt genoeg: http://www.youtube.com/watch?v=IlGBvZvnXhw (ja, dat ben ik :D)
• Paar mooie korte wandelingen gemaakt. Wat enkele mooie plaatjes heeft opgeleverd.

Oh ja, normaal vind ik mezelf redelijk down-to-earth. Maar toch even een karma verhaaltje! In Australie hadden we gehoord over ’t boek NZ Frenzy. Vol met gratis activiteiten op het Noordereiland. In Sydney gezocht: niks! In Auckland gezocht: niks! Op internet: >3 weken levertijd, want moet uit USA komen. De hoop maar opgegeven. Totdat we op onze 1e camping aankwamen. Ingecheckt en wilden camping op. Slagboom werkte niet, dus ik terug naar receptie. En toen… tada… viel mijn oog op het boekje NZ Frenzy, dat op de toonbank stond. De auteur bleek vaak naar de camping te komen en had wat boekjes achter gelaten! Voor €8 mochten we hem wel hebben… Hoe groot is de kans!!

Mede door de tips hierin, dus al veel gave dingen beleefd! Merken nu al dat we te weinig tijd hebben om alles te doen. Maar ja, dan doen we alleen maar de allerleukste dingen. Ook nie erg…

Groetjes,
Arjen (met nieuwe bril) & Ankie

Oh ja, de foto’s van Nieuw Zeeland op: http://picasaweb.google.com/arjen.vanbeek/NieuwZeelandNoordereiland#

Filmpjes:
Bergrollen: http://www.youtube.com/watch?v=WE51PLoqFko
Sandboarden: http://www.youtube.com/watch?v=IlGBvZvnXhw

• 22 Oktober 2010 - 08:26

Leslie:

Wat zijn jullie toch ontzettende helden! Leuk verhaal weer en ik zie wel dat het avontuur en plezier gewoon verder gaat in Nieuw Zeeland, helemaal top!! Geniet ervan en hou ons op de hoogte. I love it!
    xx

• 22 Oktober 2010 - 10:49

Ron:

Leuk om te zien dat er weer een bijzonder verkeersbord tussen stond. Hou vol daar!

• 22 Oktober 2010 - 12:11

Femke:

Dat jullie er geen halfjaartje NZ achteraan plakken, als er zoveel te doen is (haha neeeeeeeeee!). Ik ben wel erg benieuwd naar Arie met nieuwe bril, foto?! Ankie jou staat ook alles... jezussandalen, een bloemensnor en regenjas met bikinibroek. Het haalt je allemaal op hoor, you go girl.

Veel plezier nog!

xxx

• 22 Oktober 2010 - 12:17

Nelie:

Wat geweldig om te zien dat sandboarden!!!!
    En die kiwi"s,lijkt me moeilijk om te eten,of valt het mee??
    Wel heel spannend in zo"n grot zonder gids,stoer van jullie om dat te durven.
    Ziet er allemaal weer heel mooi uit(ja, jullie ook)Geniet ervan,nog 60 dagen,we tellen af....
    Liefs en xxxxxxxxxxxxxxx

• 23 Oktober 2010 - 07:47

LindaMartijnRuben:

Geweldig weer!!!
    En ben het met Fem eens, jou staat alles Ankie!!! ;-)
    x

• 23 Oktober 2010 - 13:04

Rene:

ga zo door,helden van n zeeland Ik ga nog even google. houdoe

• 24 Oktober 2010 - 12:33

Vicky:

Haha, wat een geweldige foto's! Alweer zoveel gezien en gedaan, super zeg! En die prachtige outfits mogen er zeker zijn hoor Ankiesch! Wat een flinke bergschoenen trouwens zag ik daar voorbij komen, snap dat je daar blaren van krijgt;)! Keep up the good work!
    xx

• 24 Oktober 2010 - 15:43

Marieke:

Hey helden,..
    Wat een leuk verhaal weer en leuke fotos!!
    Wat zien jullie knap! En idd Ankiesch,... jouw staat alles!!! Haha!!!
    Dikke kus van ons!!!

• 25 Oktober 2010 - 09:56

Judy :

Zo zo, N-Z begint heel goed zo te lezen!
    En fijn dat jullie 'm Dylan hebben genoemd, en niet Brandon.

De foto's en filmpjes zijn echt: WAUW!
    x Juud

• 27 Oktober 2010 - 09:27

Nelie:

Even kort,maar P.S.V. heeft met 10-0 gewonnen van Feyenoord.
    Misschien is het al wereldnieuws maar wilde je het toch even laten weten(en t"streepje staat echt niet verkeerd)grzzzz

• 27 Oktober 2010 - 14:43

Marjolein En Maartje:

Hallo a&a

Fijn dat jullie weer goed aangekomen zijn en weer vele avonturen hebben beleefd. En er nog vele zullen beleven!
    Ik zag net staan dat jullie over 55 dgn weer terug op nl bodem zijn!!! JIPPIE!!! Wij kunnen niet wachten in ieder geval!

Geniet lekker met z'n 2en, en tot snel!

Dikke zoen, Marjolein en Maartje

• 28 Oktober 2010 - 12:10

Joost En Grietje:

Hey lieve arjen en ankie,
    was weer even geleden dat ik jullie blog heb gelezen. Wat weer wel erg leuk was dat ik er 2 achter elkaar mocht lezen en foto`s kijken. Want wat een gave verhalen en foto`s weer zeg super. Geniet ontzettend veel in NZ en tot de volgende blog weer kijk er naar uit.

Dikke kus Joost en Grietje