De harde feiten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arjen en Ankie Beekes - WaarBenJij.nu De harde feiten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arjen en Ankie Beekes - WaarBenJij.nu

De harde feiten

Door: Arjen en Ankie

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Ankie

02 Oktober 2010 | Australië, Sydney

Het is zo ver; de laatste kilometers zijn gereden, het laatste National Park (Blue Mountains) is bezocht, het laatste kampvuur is gemaakt en dus is het tijd voor onze laatste blog vanuit Australie. Allereerst willen we even iedereen heel erg bedanken voor alle lieve reacties, mailtjes, smsjes en kaartjes die we de afgelopen maanden hebben gehad. Het is echt zo leuk om te merken dat veel mensen nog aan ons denken en met ons meeleven en een beetje meereizen! Heel erg dankjewel!!!

We hebben de laatste week veel terug gedacht aan de reis en op de landkaart van Australie eens gekeken hoe we helemaal gereden zijn. Wat was het gaaf! En wat ging het snel… Onze lieve Kelly Baby, waarvoor geen kilometertje teveel was, heeft ons onverstoorbaar het hele land doorgereden. Deze gewilde dame heeft slechts enkele uurtjes in de verkoop gestaan en ons zelfs nog winst opgeleverd! Ze mag nu haar nieuwe Duitse papa het hele land door gaan rijden.

Even de aussie-feiten op een rij:

Aantal maanden gereisd: 9
Aantal maanden gewerkt: 4
Kilometers gereden: 31.000
Aantal boeken gelezen: 28
Meest geluisterde CD’s: Milow, John Mayer, Coldplay
Herontdekte artiesten: Queen, Az Yet, Clouseau
Aantal verschillende slaapplekken: 96
Mooiste National Park: Karijini (West Australie)
Mooiste strand: Twilight Beach (Esperance)
Leukste Fransen: Esther en Thomas
Irritantste Fransen: De andere 14.000 die we tegen kwamen
Favoriete activiteit: Wippen (en snorkelen)
Favoriete stad: Sydney
Leukste dier: Dolfijn en koala
Vervelendste dier: Mug
Aantal ruzies: 2
Lekkerste budget-maaltijd: pannenkoeken $4,- (incl. beleg)
Lekkerste luxe-maaltijd: --
Favoriete fastfood: Eagle Boys Pizza
Vervelendste plaats: Carnarvon (West Australie)
Meest gedragen kledingstuk: teenslippers (hier Thongs genoemd)
Aantal slippers versleten: 10 (5 linkse, 5 rechtse)
Vervelendste activiteit: aardbeien plukken
Aantal bekeuringen: 1 (a $258,- voor het niet dragen van gordel)
Meest gemist Nederlands voedsel: Broodje Frikandel
Handigste reis-gadget: Hoofdlampje (bedankt Martijn en Sas!)
Leukste excursie: Zwemmen met dolfijnen
Aantal bruiloften gemist: 1
Aantal geboortes gemist: 4 (allemaal meisjes!)
Aantal kaarten verstuurd: 40
Grootste kostenpost: Benzine
Langste afstand in 1 dag: 900 km
Gemiddelde snelheid: 90 km/u
Langste wandeling: 12 km (Mt Rosea, The Grampians)
Niet gemist aan NL: Files, Geert Wilders, deadlines, tv, andijvie,
verkiezingspolls, regen
Wel gemist aan NL: Familie&vrienden, hondjes en paard, snackbar,
oranjekoorts, hagelslag, seizoenen, radio,
Aantal keer regen gehad: 12x
Maximum temperatuur: 38 graden (Coolibah Station)
Minimum temperatuur: 2 graden (Blue Mountains)
Aantal keer geschoren: 11x (Arjen dan he!)
Aantal keer naar de kapper: 7x (en 6x ontevreden…)
Totaal aantal keer gehuild: 4x (waarvan 2x van vreugde)
Totaal aantal keer gelachen: 22.341x (we hebben geturfd)
Het leukste aan Australie: kamperen, natuur, gastvrijheid, ruimte, sterren, beestjes
Totale schade: €25.000,-

We hebben nu nog 2 weken in Sydney te spenderen, en dan vliegen we 15 oktober naar Nieuw Zeeland. Vanuit daar komen uiteraard ook weer foto’s en verhalen online!

Nog even de laatste foto’s vanuit dit geweldige land:

Take care, mates!

• 02 Oktober 2010 - 07:48

Judy:

Jeuh, ik ben de 1e!
    Wat heerlijk om al jullie feitjes te lezen!
    Az Yet, hahahaha!
    En 2x ruzie maar, chapeau! En 1 bruiloft helaas ja :-(

Hier regent het weer..!
    Dus geniet nog maar goed van jullie laatste 3 maanden in N-Z!

dikke kus, de 3J's (Jasper, Judy en Jopie)

• 02 Oktober 2010 - 11:07

Leslie:

Leuke update! Wat zullen jullie het toch goed gehad hebben, zo gaaf! Maar niet getreurd, het is nog niet voorbij, Nieuw Zeeland zal vast ook weer fantastisch zijn! Hou ons vanuit daar ook weer goed op de hoogte hè?!
    Dan kijken wij ondertussen uit naar 21 december...:-)
    Have fun!
    x

• 02 Oktober 2010 - 11:40

Margot:

Hey luitjes...

Wat een leuke laatste Aussie update!! Hoop dat jullie nog een paar leuke weken in Nieuw Zeeland bij de Kiwi's mogen hebben!! En als jullie thuis komen zullen we jullie verblijden met kilo's hagelslag en patat met en kroketten..

Veel (reis)plezier in Nieuw zeeland...
    liefs Margot

• 02 Oktober 2010 - 13:18

Andre:

Super genoten van jullie verhalen, feiten en foto's!! Geniet ze nog de komende paar weken en alvast bij deze 'save trip home'!!

Groet,
    Andre

• 02 Oktober 2010 - 20:31

Rene:

ja ja,clouseau zingt echt de gaten in je schoenen . prachtige fotoserie . gr uit Dorst

• 03 Oktober 2010 - 11:09

Marjolein En Maartje:

Dag lieve ome arie en tante kie.

Wat een leuke blog weer! Jullie hebben idd heel wat gemist hier in Nl.En dan spreek ik natuurlijk over de geboorte van Maartje. ( En de zwangerschap van tevoren natuurlijk:-)) Gelukkig is er skype uitgevonden!! En we vonden het leuk om jullie gister weer ff gesproken te hebben! Voor ons kan het niet snel genoeg 21 dec zijn!!
    Gelukkig kunnen jullie onze bruiloft wel meemaken ( en vooral het vrijgezellen feest natuurlijk:-))
    Geniet lekker met z'n 2en daar. Doe voorzichtig. En tot over 2,5 maand!!

Dikke zoen, Niels, Marjolein en Maartje!
    ( en ook een pootje van joy)

• 03 Oktober 2010 - 11:39

Vicky:

HAHA, wat een duidelijke, overzichtelijke update hebben jullie gemnaakt! Heerlijk, daar hou ik van! Als je zo eens terugkijkt is het idd erg snel gegaan allemaal, maar wat hebben jullie samen toch veel gedaan, beleefd en gezien! Super!!!:) Een mooie afsluiting in N-Z en dan weer lekker terug naar jullie warme nestje van alle familie en vrienden! Geniet nog even met volle teugen.
    Dikke X Arno, Vicky en Sam

• 04 Oktober 2010 - 07:43

Jouk:

Erg leuk die samenvatting :D
    Denk dat jullie in NZ ook nog hoopjes mooie dingen gaan zien. Is volgens mij erg schitterend ook!

Groetjes Jouk.

• 04 Oktober 2010 - 11:31

LindaMartijnRuben:

Leuke line-up van jullie avontuur.
    En hele leuke teksten onder de foto's...

Veel plezier in NZ!!!
    x

• 04 Oktober 2010 - 17:29

Nelie:

Wat een leuke blog,geweldig dat jullie alles zo bijgehouden hebben.
    Maar goed dat jullie nu niet hier zijn,Wilders is erg veel op t.v. nu.
    En nu op naar N-Z.
    Heel veel moois weer in het vooruitzicht,leuk hoor!!
    Goeie reis,grzz vanuit nu ook een zonnig nederland.(ga even een frikandel in het vet gooien)......

• 04 Oktober 2010 - 17:40

Femke:

Goede samenvatting beste mensen! Maar ik trap niet in die mooie praatjes, want wij moeten nog f*cking lang wachten en ook nog eens lijdzaam toezien hoe jullie weer aan een nieuwe reis beginnen. Jaloers! Veel plezier!

xxx

• 04 Oktober 2010 - 17:46

Marieke:

Mag ik juichen?! Nu op naar Nieuw Zeeland! En dan nog maar HEEEEL even en dan zijn ze weer terug!!! Kan niet wachten jullie weer te zien! Maar een leuke update!! Erg fijn om te lezen dat er maar 2x ruzie is gemaakt! (tussen jullie dan,.. ik weet niet met andere mensen! Haha!)
    Dikke kus xxxx

• 04 Oktober 2010 - 18:21

Elvin:

....en maar 11 keer scheren in 9 maanden !?
    Is daar een recept voor ?

• 18 Oktober 2010 - 03:16

Gert En Willemieke:

Hey Arjen en Ankie!

Zijn jullie veilig aangekomen in Nieuw Zeeland?! Het gaat al weer opschieten..Het jaar is echt om gevlogen! Leuk om jullie verhalen zo te volgen, jullie hebben een hoop mee gemaakt zo te lezen! Geniet van jullie laatste maandjes..Veel plezier!

Groetjes Gert Jan en Willemieke