Outback Adventures - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arjen en Ankie Beekes - WaarBenJij.nu Outback Adventures - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arjen en Ankie Beekes - WaarBenJij.nu

Outback Adventures

Door: Arjen

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Ankie

09 September 2010 | Australië, Sydney

“Jump on his backlegs!!” schreeuwde de normaal zeer koelbloedige eigenaar van de crocfarm licht paniekerig. Verbaasd keken Ankie, Hannah (de andere WWOOF’er op de crocfarm) en ik elkaar aan: bedoelt ie echt dat we op dat beest moeten springen?“Jump on him quick!” en voordat ik kon uitbrengen “Maar hij is 4,5 meter lang! En hij heeft net 2 dagen vastgebonden gezeten!” zat ik achter op de croc zijn achterpoten vast te houden! :S Ik heb nog steeds 10 vingers en 10 tenen, dus het is goed afgelopen. Helaas niet voor de croc. Want die bleek, ondanks dat hij door ons “Lucky” was gedoopt, 2 dagen na ons vertrek op de crocfarm te zijn overleden.

Na nog ’n paar onvergetelijk dagen op de crocfarm, hebben we de lieve, zorgzame eigenaren Janelle & Bluey (vanwege zijn rode haar) gedag gezegd met bestemming: Kakadu. Helaas voldeed dit World Heritage Listed National Park (dus erg duur) niet aan onze verwachtingen. We worden al verwende reizigers… De aboriginal art was interessant, maar verder viel het ons wat tegen. Gelukkig maakte ’n fabelachtig uitzicht op Ubirr veel goed. Schitterend 360 graden uitzicht over de ruige rotsen aan de ene kant en prachtig groene ‘wetlands’ aan de andere kant. Er staan weer (vele) foto’s op onze fotopagina (zie link onderaan), maar die zijn ’n slap aftreksel van de werkelijkheid.

Na Kakadu ons Kel naar de tropische hoofdstad van The Northern Territory, Darwin gereden. Tropisch was het met 28 graden, als minimumtemperatuur rond 4u’s nachts!! Paar geweldige dagen gehad. Alvast mijnverjaardag gevierd aan gezellige uitgaansstraat. ’n Avond in de categorie “gelukkig hebben we de foto’s nog” en waarbij de laatste biertjes helaas de zwaartekracht negeerden op hun weg uit mijn lichaam! :S Daarnaast genoten van deze leuke stad: zonsondergang met Vietnamees van gezellige ‘market’, relaxen bij meertje, goed museum, spannende film onder de sterren bij openlucht bioscoop en etentje met uitzicht over de haven. Reizen is geen vakantie, maar deze 4 dagen zeker wel!

In Darwin ’n heel gezellige Engelse liftster meegenomen richting ‘The Red Centre’.En zoals je van ’n Red Centre verwacht was het: groen begroeid en enorme regenbuien onderweg! :S Maar voordat we de 1.800km hadden afgelegd, onderweg nog heerlijk afgekoeld in de natural pools (bij watervallen om het plaatje af te maken) in Litchfield NP, prachtige kanotocht gedaan in Katherine Gorge en paar mooie wandelingen gemaakt.

Bij Katherine nog met moeite ’n te sociale backpacker afgepoeierd. Deze zeer vriendelijke man -met paardenstaart- vroeg of we met hen en paar andere opgedane reisgenoten op ’n gratis plek wilden overnachten. Omdat wij (ik) onze zinnen hadden gezegd op BBQ en paar koude biertjes en we nog boodschappen moesten doen, hadden we (ik) hier weinig zin in. Dus zonder hem te veel teleur te stellen, zei ik: “We moeten eerst nog boodschappen doen, dus dat is niet handig.” Daar anticipeerde hij snel op, want hij moest ook nog (ik citeer) “peper en zout halen.” Ik vroeg me af hoe groot de kans was dat die tegelijk op waren… Dus nog eens aangegeven dat we het liever op ons eigen tempo deden. Waarna hij nog ’n laatste verwoede poging deed om ons bij hem en zijn andere verworven vrienden aan te laten aansluiten: ’n VISITEKAARTJE met zijn mobiele nummer!! Geloof me, ’n backpacker met visitekaartjes is net zo uitzonderlijk, als ’n zakenman die z’n klantbezoeken doet in ons Kel! Vol verwondering het kaartje in ontvangst genomen en de beste man maar niet meer gebeld…

Maar terug naar de reis: de afgelopen dagen genoten van de befaamde rots: Uluru. Vooral de picknick bij zonsondergang bij Uluru was onvergetelijk. Maar misschien nog wel indrukwekkender was van de wandeling bij haar zusjes The Olgas. Onbeschrijfelijk mooi! Alleen moesten we dit delen met veel en luidruchtige Aziaten die foto’s maakten, als: ik bij Uluru, ik met vriend (links) met Uluru, ik met vriend (rechts) met Uluru, vriend bij Uluru, vriend met schoonmoeder bij Uluru, ik met… Naja, you’ll get the idea!

Verder mijn verjaardag gevierd met zonsopgang bij Uluru (erg koud!) en wandeling om de rots gemaakt. ’s Middags ook mijn kado’tje van Ankie gehad: krokodillen ovenwanten! :D 2 dagen later in Alice Springs ook alle verjaardags-smsjes en -mailtjes kunnen lezen (dank!). En mijn echte verjaardagskado uitgekozen: 3 mooie aboriginal schilderijen! :) Heerlijk om je meer dagen jarig te voelen. En dan heb ik de felicitaties onderaan deze blog nog te goed, van degene die nu denken: “K** helemaal zijn verjaardag vergeten!” :D

Na Uluru onze net gekeurde Kelly naar Kings Canyon gestuurd. Ook daar een prachtige wandeling gemaakt. Nadat wij de KM’s in de benen hadden, was het tijd om Kelly weer aan werk te zetten. Volgende stop was: Cairns, zo’n 2.900km van Kings Canyon! We hebben er daarvan al meer dan 2.000 op zitten, nog steeds in goed gezelschap van Liana. Zijn nu in Mt. Isa voor korte benzine- en boodschappenstop. Misschien dat we vandaag al de oostkust bereiken…

De foto’s van de afgelopen weken zijn te vinden in: http://picasaweb.google.com/arjen.vanbeek/NorthernTerritory0808TotNu#
Waar je ook nog enkele mooie niet genoemde plekjes in The Nothern Territory tegenkomt. Geniet ervan, dat hebben wij ook al gedaan! :D

  • 09 September 2010 - 05:57

    Hannes:

    Nou Arjen, laat ik dan maar een van de eerste blog lezers zijn die je feliciteert met je verjaardag!! (ook een eer zeg ik)
    Ben je blij met je ovenwanten? Ankie, chapeau met je cadeau keuze! ;-)

    Was weer een erg leuke blog om te lezen. Elke keer moet ik weer lachen om jullie verhalen.

    Dikke kus
    Hannes

  • 09 September 2010 - 06:50

    Margot:

    Bij deze..Lang zal hij leven, lang zal hij leven, lang zal hij leven in de gloria, in de gloriiiaaa, in de gggggggllllloooooooooorrrrrrrrrrriiiiiiiiiaaaaaa..
    Hiep hiep hoera!!! Gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Jullie hebben weer mooie weken gehad... Dat krokodillenverhaal zal nog wel lang bijblijven..stoer hoor!!!

  • 09 September 2010 - 07:25

    Femke:

    De kop van de krokodil is jarig en zijn pootjes vieren feest. Het staartje mag niet meedoen want dat is pas ziek geweest tralalalala! Gefeliciteerd!

  • 09 September 2010 - 08:10

    Judy:

    "K"! Ik ben er dus 1 van die verjaardag is vergeten ;-)
    Maar alsnog: gefeliciteerd!!!

    En wat een prachtige foto's van Uluru!

    Jullie lifster ziet er trouwens ook aardig uit! Was al bang dat het een louche type zou zijn ;-).

    En die foto met die croc-handschoenen, geniaal!

    lfs Juud

  • 09 September 2010 - 09:34

    Nelie:

    Wat een mooie foto"s weer,heb er van genoten!!
    Heeft die Lucky het niet overleeft omdat jij op hem of haar gezeten hebt Ar?
    Alhoewel je wel wat kilootjes kwijt bent zo te zien.
    Geniet nog van de reis,veel liefsxxxxxxxx

  • 09 September 2010 - 09:34

    Arno:

    Hey A&A,

    nog van harte met je verjaardag. We hebben hem maar gelijk op de kalender gezet kunnen we het niet meer vergeten!

    Ook goed van Ankie dat ze speciaal voor jouw verjaardag een poffertjes kraam had geregeld.

    Grt Arno

  • 09 September 2010 - 16:46

    Joost En Grietje:

    Hey lieve avonturiers,

    Leuke blog weer zeg en super gave foto`s wat een ervaringen allemaal zeg echt gaaf.
    Oh ja voordat we het nu weer vergeten nog gefelicteerd he Arjen.
    Heel fijne reis nog verder.

    Dikke kus Joost en Grietje

  • 10 September 2010 - 11:29

    Marieke:

    Hey luitjes,..

    Arie alsnog van harte gefeliciteerd! Beter laat dan nooit he?!
    Weer een erg leuk verhaal van juliie! Ga zo eens even de fotos bekijken!
    tot snel weer!

    xxx

  • 10 September 2010 - 11:40

    Marieke:

    Hier ben ik nog ff,...

    Mooie fotos!!!
    Ziet er weer spectaculair uit!

    xxx

  • 11 September 2010 - 06:00

    Tinus!!!:

    "K**", "K**", K**", en het stond nog wel in mijn agenda! Helemaal vergeten. Alsnog van harte met je 29e verjaardag. Geniet van deze mooie leeftijd, voor je het weet ben je 30 ;S

    Ik geniet nog steeds van jullie verhalen en foto's. Ga zo door ;-) Maar dat gaat wel lukken denk ik!!!

  • 12 September 2010 - 17:56

    LindaMartijnRuben:

    WOW, die foto's!!! Echt supergaaf!!!
    x

  • 13 September 2010 - 07:05

    Jouk:

    Ik was je verjaardag niet vergeten, ik was slechts te laat ;)

    Zeg, kunnen jullie die lisfster niet mee naar Nederland nemen? (A)

    Groetjes,
    Jouk.

  • 14 September 2010 - 09:43

    Nils:

    He arie en ankie, had al een tijdje niet meer op jullie blog gekeken! Excuses! Maar wat een avaonturen maken julie mee! Respect!!

    Wat grtappig dat jullie op weg zijn naar cairns daar in de buurt woont een oud buurmeisje van mij, en haar moeder is er nu naar op weg!

    Nog veel plezier daar!

    Nils

    Oh ja nog gefeliciteerd voor ik het "weer" vergeet!!

  • 16 September 2010 - 17:41

    Joke De Laat :

    (moeder van Merel en zus van Ria)
    Ik geniet van jullie verslag, was ik maar wat jonger dan ging ik ook op reis.
    Ik ben ooit naar Canada geweest maar dat was heeeel anders.
    Heel veel groetjes Joke.

  • 21 September 2010 - 17:21

    Steven:

    Heb nog nooit iemand zo elegant kippenhoofden zien scheppen! Zo`n krokodil zou niet misstaan in de loggia toch??

    Take care!
    Steven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Aussie trippin'

Recente Reisverslagen:

30 December 2010

The End 2.0

17 December 2010

THE END

01 December 2010

Een dag niet gezongen is een dag niet geleefd!

18 November 2010

Na zonneschijn komt regen…

02 November 2010

De Allerleukste Dingen
Arjen en Ankie

Jeeeeeeeejjjjj!!!!!! Je hebt ons gevonden... :D Leuk! Hier al onze zin en onzin van onze geweldige reis door Australie en Nieuw-Zeeland. Enjoy! Arjen en Ankie

Actief sinds 13 Dec. 2009
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 33902

Voorgaande reizen:

12 Januari 2010 - 21 December 2010

Aussie trippin'

Landen bezocht: