Leven als een Queen in Queensland - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Arjen en Ankie Beekes - WaarBenJij.nu Leven als een Queen in Queensland - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Arjen en Ankie Beekes - WaarBenJij.nu

Leven als een Queen in Queensland

Door: Arjen en Ankie

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Ankie

24 September 2010 | Australië, Brisbane

En toen waren wij alweer in Queensland. Aangekomen in Cairns hebben we onze liftster gedag gezegd; zij mocht weer een baan gaan zoeken om weer wat centjes te verdienen. Verschil moet er zijn; nadat wij Liana hadden afgezet zijn wij wat leuke uitjes gaan boeken: snorkelen aan het Great Barrier Reef en een trip over/door het regenwoud.

Het snorkelen aan het Great Barrier Reef was geweldig! De cruise begon met een ontbijt (need I say more?) en na een uurtje varen kwamen we bij de eerste snorkelplek. Vastberaden een Nemo te vinden gingen we op pad, maar helaas geen Nemo te zien. Wel hele mooie grote vissen, schelpen, koraal, stingrays… Na een half uur snorkelen hebben we een introductieduik gedaan. Dat was 20 minuten duiken met een instructeur om eens te ervaren hoe dat is. Ik was bang dat ik de druk op mijn oren niet aan zou kunnen, maar dat ging goed. Leuk om eens te ervaren maar het voegde eigenlijk niks toe: je zag alles net zo goed als met snorkelen. Dus toen we bij de tweede snorkelplek aankwamen hebben we ruim een uur alleen maar gesnorkeld, en deze keer hebben we eindelijk een Nemo-familie gezien! Kapitein Ortega zijn we helaas niet tegengekomen…

Volgende dag hebben we een kabelbaan gepakt over het regenwoud. Dat duurde zo’n anderhalf uur en was erg mooi. We eindigden in het plaatsje Kuranda, wat erg gericht was op toeristen en bestond uit marktjes vol met souvenirs en kitsch. Daar lekker een terrasje gepakt en mensen gekeken (wat toch een favoriete bezigheid blijft), en na een uurtje of twee terug gegaan naar Cairns met een oud Harry-Potter-achtig treintje. Weer dwars door het regenwoud, dus de uitzichten waren weer prachtig!

Geld moet rollen, dus koers gezet richting de Whitsunday Islands en daar een trip geboekt met een zeevliegtuigje. Met dit vliegtuigje zijn we over de Whitsundays gevlogen en we hebben ze echt gezien zoals het eruit ziet op de ansichtkaarten! Het was echt geweldig!! Geland bij Whitehaven Beach, een smetteloos wit strand, waar we champagne kregen en een uurtje hebben gerelaxed. Toen zijn we weer verder gevlogen naar het Great Barrier Reef. Het was heel bijzonder om dat vanuit de lucht te kunnen zien! We zijn over het beroemde ‘Hart’ van koraal gevlogen en zijn uiteindelijk geland in een lagoon in het koraal. Hier overgestapt op een boot om te gaan snorkelen in die lagoon. Je kunt het zien als een hele grote kom waar je langs de muren van koraal kunt snorkelen; heel bijzonder omdat je er alleen kunt komen met het vliegtuig of helicopter: er zijn dus maar weinig mensen geweest! Het koraal was prachtig; heel kleurrijk. We hebben weer ruim een uur in het water gelegen en daarna weer wat champagne gedronken op de boot. Toen zijn we terug gevlogen over de Whitsundays naar het vliegveldje. Er zijn slechtere manieren om de Whitsundays te zien en we hebben echt genoten van dit decadente uitje!

Maak je geen zorgen! Het is niet alleen maar champagne, lunchen en bootje varen… De afgelopen dagen bestonden weer uit ‘ouderwets’ backpacken! Alleen maar regen gezien aan de Sunshine Coast (what’s in the name…) en dus een regenprogramma afgewerkt: (veel) rijden, ’s avonds als avondeten bruine boterhammen met pasta eten in Kel, tussen de buien door ’s avonds rondjes wandelen over de parkeerplaats om de benen nog even te strekken, bezoek aan rumbrouwerij, naar paar lookouts rijden (en weer snel Kel in) en 2 bevriende ex-collega’s van het aardbeienplukken bezocht (die nu weer aan het aardbeienplukken zijn!).

Inmiddels zitten we in Brisbane (leuke stad!) en morgen gaan we op naar de Blue Mountains en daarna Sydney. Het rondje Australië (meer dan 30.000 km!) zit er bijna op!

Foto’s zijn te zien op: http://picasaweb.google.com/arjen.vanbeek/Queensland0809TotNu#

Veel liefs, Ankie en Arjen

• 24 September 2010 - 10:57

Carlijn:

Hey Ankie en Arjen,

klinkt ditmaal als leven in luilekkerland! En de foto's zijn ook echt supermooi. Wat ontzettend gaaf vanuit de heli! Nog veel plezier,
    liefs Carlijn en Jurgen

• 24 September 2010 - 11:26

Arno:

Hey A&A,

aarrggh tweede.. klein halfuurtje archterstand op Carlijn. Maarg goed.
    Weer mooie foto's zeg, en blog. Ziet er evht gaaf uit die luchtfoto's. (JALOERS!!)
    Veel plezier nog. Groeten uit Hollandino

• 24 September 2010 - 16:04

LindaMartijnRuben:

Sooooooooo, die foto's zijn echt supervet joh!
    Heb ze zelfs allemaal 2 keer gekeken! hahaha...
    Overweldigend lijkt het me, om dat allemaal in levende lijven te mogen zien!!!
    En op iedere foto van jullie samen is zo te zien dat jullie genieten!
    TOP!

Liefs Linda

• 24 September 2010 - 16:10

Annelies:

Stelletje bofkonten daar! En wij maar zwoegen in regenachtig NL!
    Ik kan het niet vaak genoeg zeggen... GENIET ERVAN!! Maar dat zal vast wel lukken...
    Als jullie terug zijn pakken we nog wel een leuk Coldplay-concertje mee.. en dan op de terugweg lekker verdrukt worden in de rij voor de pendelbus natuurlijk, hoort er allemaal bij!!

Kuske,
    Lieske
    X

• 24 September 2010 - 18:23

Marieke & Elvin:

Hey Ankie & Arjen,..
    Ziet er goed uit hoor!Die fotos vanuit het vliegtuigje zijn wel erg mooi hoor! Groot gelijk! Geld moet rollen!!!!!
    Ankie ik houd de mail in de gaten!!! ;-)
    Dikke kus ook van Guusje!

xxx ons

• 24 September 2010 - 21:31

Leslie:

Ik hou het kort: WAUW!!!

Dikke kus!

• 24 September 2010 - 21:51

Nelie:

Supermooi die foto"s,wat is het daar mooi zeg!!
    Moet nog even zeggen dat ik dat hoedje zo stoer vindt,Ankie,staat je goed!!
    En Ar,ook naar de opticien geweest zag ik,leuke bril...
    Succes met de laatste km.en de verkoop van jullie "Kel".
    Liefs xxxxxxxx

• 25 September 2010 - 15:58

Femke:

Owwww wat mooi! Geniet ervan!

xxx

P.s. Ankie; je ziet er ook al helemaal uit als een backpackerT. Good for you girl!

• 26 September 2010 - 08:46

Ron:

Lekker hoor al champagne drinkend een beetje koraal kijken vanuit een vliegtuig. Geen stress nog?

• 26 September 2010 - 18:52

Sander:

Arjen: nog gefeliciteerd!
    Ankie: alvast gefeliciteerd? ;)

NZ here you come??

Le gra

• 28 September 2010 - 10:17

Judy :

Wauw, die foto's!!!!
    Echt supermooi!

Ben al heel benieuwd naar N-Z!
    Enjoy!

kus!

• 28 September 2010 - 23:05

Vicky:

Hey A&A,

wat een superfoto's!! Vooral die uit het vliegtuig genomen, wat een uitzicht. Blijf lekker genieten, maar zo te zien hebben jullie daar geen enkel probleem mee. En een beetje decadent doen op zijn tijd is natuurlijk alleen maar leuk;)!
    xx

• 29 September 2010 - 16:43

Joost En Grietje:

Hey lieve arjen en ankie,

Super leuk weer om jullie blog te lezen en foto`s te kijken. Wat een geweldige foto`s weer zeg dat je dat toch mag meemaken zeg echt gaaf.
    Veel plezier nog.

Dikke kus Joost en Grietje